بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

اسکم ها کلاهبرداران اینترنتی

 

اسکم ها کلاهبرداران اینترنتی  

اغلب ما با واژه اسپم ها (SPAMS) آشنا هستیم و بویژه کسانی که باب ایمیل خود را بروی اسپم ها (SPAMS) گشوده اند ‘ از مزاحمت های آن در امان نبوده و هر روزه مجبور به حذف (SPAMS)
اسپم های بسیاری از پست الکترونیکی خود می باشند .
اما در این مقاله موضوع اصلی اسکم ها (SCAMS) هستند .
آیا کسی اسکم ها (SCAMS) این متقلبان و کلاهبرداران اینترنتی را می شناسد ؟
آیا در اینباره تاکنون به کاربران اینترنتی هشدار داده ایم ؟
در طول یکسال گذشته بیش از 25 مورد ایمیل های بلند بالا و بسیار اغوا کننده ای از آدم های مختلفی دریافت کردم که مرا بعنوان یک انسان خوب و قابل اعتماد مورد خطاب قرارداده و به من پناه آورده و برای نجات خود و خانواده شان درخواست کمک کرده بودند .
ایمیل ها اغلب به زبان انگلیسی بوده و وقتی متن بسیار سنگین آنرا که پر از اصطلاحات حقوقی و بازرگانی و بانکب بود با زحمت ترجمه میکردم ‘ هنگامی که متوجه ظرافت طرف در مثلاٌ اظهار همدردی نسبت به حادثه فوت لاله و لادن می شدم ‘ طرف را انسان بسیار مهربان و رقیق القلبی تشخیص می دادم .
این افراد که هریک پسر یا دختر یا همسر و خواهر و یا .... فرد کارمند ‘ مهندس ‘ مدیر برکنار شده ‘ وزیر مستعفی ‘ همسر افراد ترور شده و .... کسانی بودند که قبل از مرگ بستگانشان در کشور خود دارای مقام و منزلت و جایگاهی بودند و مقداری پول هم در جایی برای روز مبادا ذخیره کرده بودند .
در ایمیل ها ادعا شده بود که ‘ عیلرغم پیش بینی های قبلی و زندگی خوب و شیرین قبل از حادثه ‘ در اثر وقوع موارد ناخواسته ای از قبیل جنگ ‘ انقلاب ‘ کودتا ‘ تصادف ‘ سقوط هواپیما و یا هزاران بلای دیگر طرف ‘ که صاحب اصلی سرمایه بوده از دنیا رفته و بازماندگانش نیز از ترس دشمنان و یا هر علت دیگری قادر به ادعای مالکیت بر ماترک آن مرحوم نیستند .
ولی چون خوشبختانه آن مرحوم در حین گشایش حساب و سپرده گذاری و یا گذاشتن اندوخنه خود در یک صندوق امانات ‘ گیرند را خود و یا شریک خارجی اش ( بدون ذکر نام ) اعلام کرده است لذا هرکسی که بتواند این مدارک را به بانک و یا نهاد نگهدارند امانت نشان دهد می تواند آن سپرده را به حساب خود واریز و منتقل نماید .
در میان ایمیل های دریافتی مبالغ اندوخته را از 5 میلیون دلار آمریکا تا 56 میلیون دلار اعلام کرده و وعده داده شده بود که 20 درصد از کل مبلغ به کسی تعلق میگیرد که برای احیای آن کمک کند و 5 درصد هم بابت هزینه های احتمالی به کمک کننده تعلق می گیرد و از آنجا که من انسان خوب و خداترس و قابل اعتمادی هم هستم ‘ مابقی 75 درصد را هم در اختیار من قرار می دادند تا در کشور خودم در فعالیت های مجاز و قانونی و درآمدزا و سودآور سرمایه گذاری نموده و خود نیز آن سرمایه و فعالیت را مدیریت و هدایت نمایم .
جالبترین قسمت موضوع این بود که در یکی از موارد حتی قرارداد همکاری و استخدام مرا در مدیریت و هدایت سرمایه گذاری هم برایم فرستاده بودند .
آدم هایی که تاکنون برای من از این نوع ایمیل ها فرستاده و در مواردی بسیار هم پیش رفته بودیم عبارت بودند از :
- خانم عایشه عابد از کشور ابیجان آفریقای مرکزی که پدر و مادر و براردران و سایر اعضای خانواده شان در اثر هجوم شورشیان به منزل مسکونی شان کشته شده بودند و چون در آنزمان عایشه و برادرش محمد در یک سفر داخلی بوده اند ‘ زنده ماند و با کمک یک ماهیگیر به کشور همسایه گریخته و در پناهگاه بسر می بردند و از من میخواست که ضمن نجات سرمایه نهفته پدرش که از مدیران ارشد کمپانی الماس سیرانووادا بود و انتقال آن به ایران و بهره برداری از سهم خود ‘ او ( 23 ساله ) و برادرش ( 17 ساله ) را نیز به کشور خود دعوت کرده و در اینجا پناه دهیم .
- دکتر قطاره که وکیل بسیار زبردستی بوده و سرمایه ای بالغ بر 28 میلیون دلار را به شراکت گذاشته بود و از من طلب استمداد میکرد .
- خانم حاجیه مریم آباشا همسر ژنرال سانی آباشا رئیس سابق کشور نیجریه با مبلغ 18 میلیون دلار و این دعوتنامه :
دوست گرامی

در زمانهای اخیر شما باید از طریق رادیو مطالبی درباره انباشتن مقدار کلانی از پول خانوادة ما در بانکهای خارجی برای تجارت شنیده باشید .
گمان میکنم که شوهر مرحومم وقتی رئیس کشور بود یک ارثیه هم برای ما گذاشت .
اینکه شما کوچک و یا آدم بزرگی باشید اصلاً مهم نیست و الان من به کمک شما احتیاج دارم و این از همه چیز مهم تر است .
من خودم را ذیحق نمیدانم ولی اتفاق افتاد و از اینرو من به کمک شما احتیاج دارم و خانواده ام زنده مانده اند بنابراین من با امیدواری در جستجوی کمک شما در موارد زیر این نامه را می نویسم .
من حاجیه مریم آباچا همسر رئیس سابق کشور نیجریه مرحوم ژنرال سانی آباشا هستم که ناگهان در اثرمرگ ناگهانی در تاریخ هشتم ژوئن 1998 درگذشت .
از وقتی که شوهرم فوت کرد من از سوی حکومت غیرنظامی حاکم به داخل حداکثر پریشانی و آسیمگی کشور و محرومیت و ناامیدی افتادم .
آژانس امنیت کشور مرا مورد شکنجه های روحی و جسمی و روانی قرارداد .
پسرم محمد آباشا هنوز هم بدون محاکمه بوسیله دادگاه عالی فدرال نیجریه برای گناهی که مرتکب نشده در بازداشت بسر میبرد.
بعنوان یک بیوه زنی که دچار زخم روح و روان شده من با کیش فعلی ام ناامیدهستم .
شما باید از طریق رسانه ها در رابطه با فرآوری سرمایه های گوناگونی که شوهرم در موسسات مختلف تضامنی سپرده بود شنیده باشید
برخی از شرکتها رازداری خود را کنار نهاده و سرمایه و پول مایه دلگرمی ما را افشا کردند و برخی هم بیدرنگ از ما باج خواهی کردند .
در حقیقت آنچه که بوسیله حکومت کشف و ضبط شد مجموعاً بیش از 700 میلیون دلار بود و آنها حتی به من هم رحم نکردند و مرا برای تمام عمرم فقیر نمودند .
من از طریق جستجوی شخصی ام به نام شما برخوردم و با شما تماس برقرار کردم و مایلم به شما اعتماد واطمینان داشته باشم زیرا شما را دارای شخصیت مسئول می بینم .
من در توانایی شما تردیدی ندارم وخوش نیتی شما به من کمک می کند که مبلغ 18 میلیون دلاری را که بنا به وصیت مرحوم شوهرم برایم سپرده شده بود در حلقه حفاظت وامنیت شما قرار دهم .
این پول اکنون در یک صندوق سپرده های ایمنی در یک شرکت تضمینی اروپایی نگهداری میشود .
برای درخواست قانونی ، بنا به وصیت مرحوم شوهرم دارایی در اختیار وکیل خانوادگی ما باریستر عبدالرحمان بوباترافا قراردارد.
گروههای سرمایه گذار حکومت مامور شده و گزارش آنها را بعد ازمسدود کردن تمامی حسابهای من تنظیم کرده اند.
خوشبختانه وکیل خانوادگی ما وصیتنامه شوهر مرحومم را محرمانه از چشم ماموران سرمایه گذاری حفظ کرد و اکیداً توصیه کرد که این پول باید در اسرع وقت و بدون تاخیر به یک حساب خارجی بنام شخص قابل اعتماد منتقل شود .
تمام اوراق و مدارک مسافرتی من بوسیله حکومت ضبط شده بود و در نتیجه مانع از مسافرت ما بود .
این تمام پولی است که ما به امید آن زنده ایم .
من به اینترتیب مایلم که وقتی که شما بالاخره به آن جعبه سپرده شده از شرکت تضمینی رسیدید و محتوای آنرا با سلامت به حساب خودتان منتقل کردید، خوبی شما را با دادن 30 درصد از کل سپرده جبران کنم .
آنها این نقل و انتقال را 100 درصد تضمین شده و بی خطر دارند .
اگر شما علاقمند به کمک به من هستید لطفاً به من فوری تماس بگیرید و یا تلفن محرمانه و شماره فاکس خودتان را برایم بفرستید تا من هرچه زودتر با شما تماس بگیرم .
بنا به علل مشخص امنیتی شما لازم است که تمام ارتباطات ما را خیلی محرمانه نگهدارید .
نام خانوادگی من و جریان این معامله را به هیچکس بازگو نکن .
اگر شما مایل به کمک من نیستید کافیست تا به ایمیل دست نزنید و من میتوانم دیگر آلترناتیوها را ترتیب دهم زیرا که وقت طلاست .
خواهش میکنم مرا به حکومت ما معرفی نکنید .
شما میتوانید روی لینک زیر برای جستجوی اطلاعات بیشتر درباره وضع نامساعد خانواده من کلیک کنید.

جاجیه مریم آباشا
- خانم فاطمه عثمان از شهروندان سییرا لئونه که بدلیل جنگهای داخلی ‘ همراه خانواده اش به کشور غنا پناهنده شده بود و ادعا میکرد که مرحوم پدرش قبل از مرگ اندوخته ای را در بانک شهر اکرا نهاده بود که محتویات آن عبارت از 350 کیلی طلای 22 عیار بود .
- آقای محمد و مریم گوارزه با ادعای اندوخته ای به مبلغ 7/28 میلیون دلار .
- آقای جان ریچارد با مبلغ 20 میلیون دلار اندوخته ادعایی .

- خانم سوزان شابانگو مادر سه فرزند با ادعای مبلغ 10 میلیون دلار اندوخته .

- آقای وای کی ‘ با ادعای اندوخته ای بالغ بر 8/16 میلیون دلار .

خوب همانطور که در موارد فوق ملاحظه کرده اید ‘ پیشنهاد ها بسیار اغوا کننده است و آدم در برخورد اولیه هم فکر می کند چه خوب است که به این ترتیب مقداری ارز هم وارد کشورم می شود و موجب ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و شکوفایی اقتصاد هم میشود . اما در عمل وقتی با این افراد شروع به مکاتبه و ایجاد ارتباط می کنیم پس از چندین بار مکاتبه و گذشت ایام تعارفات اولیه ‘ آنها هدف اصلی را کم کم نشان داده و در ایمیل هایشان می نویسند که برای گرفتن وکیل و انتقال این سپرده بنام شما ‘ مبلغی لازم است که چون من در حالت پناهندگی و غیره در اختیار ندارم ‘ شما آنرا تهیه کرده و به حساب فلان کس که وکیل من است واریز و حواله کن و من قول میدهم که فوراٌ این پول را حتی با بهره اش به شما برگردانم .
خوب حالا دیگر همگی به هدف این کلاهبرداران و متقلبان اینترنتی پی برده اید .
در یک کلام به کاربران اینترنتی می گویم که ازجیب خود مراقبت نموده و مواظب این متقلبان و کلاهبرداران باشید .
اینها همگی سرابی بیش نیست .
در اینترنت سایت های بسیار محکمی این افراد را افشا نموده و به کاربران درباره کلاهبرداری های آنان هشدار می دهند .
با نوشتن کلمه اسکم در گوگل و یاهو جستجو کنید این سایت ها را خواهید یافت و می توانید از آنها درباره صحت و سقم ادعای افراد مدعی استفسار کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد