بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک الکترونیکی تهدیدی برای بانک ها

بانک الکترونیکی تهدیدی برای بانک ها  

از سپتامبر سال 1994 تا جولای سال 1996 تعداد بانک های اینترنتی از 20 به 1168 افزایش یافت. می سال 1997 تعداد بانک ها به بیش از 2000 رسید. یعنی افزایشی حدود 350 تا400 ، در هر سه ماه. بررسی ها گسترده بانک های اروپایی حاکی از آن بود که تا پایان سال 1997، 56% از آنها مجهز به سایت های وب می شوند و سرانجام سیستم بانک های الکترونیکی مشکل اصلی کمبود برنامه پردازان حرفه ای وب در اروپا است، به ویژه گروهی که توانایی تلفیق سیستم های مالی قدیمی با تکنولوژی نوین را داشته باشند. از اکتبر 1996 تا مارچ 1997 تعدادی از موسسات مالی میزان دادو ستدهای اینترنتی را از 15 به بیش از 70 رساندند. بانکهای سنتی در پی این بودند تا با رقبای غیر بانکی که قصد تصرف بازار را دارند، در تماس باشند، بر خلاف بانکهای سنتی، آنها فرهنگ و تربیت جنگیدن را ندارند و قادرند به سرعت پیش روند. یورش به سمت این شبکه ها سرعت پیشرفت را به اوج رساند با اتحاد و همبستگی بین بانک ها، خرده فروشان مواد غذایی، شرکت های بیمه، مراکز نرم افزار، شرکت های واسطه و تهیه کنندگان خدمات اینترنتی، مسائل امنیتی نیز ساده شد.
سنجش زندگی اینترنتی در سالهای سخت و دشوار
شبکه هفت برابر سرعت عادی جای خود را در جامعه پیدا کرد. اگر چه تصمیمات گروهی دو برابر سرعت عادیش بود، اما با این وجود هنوز شرکت بزرگی بدون کمک قطعی رها شده است. هر گام به سمت جلو، سه گام فراتر از پرچمدار است. قابل ملاحظه ترین تغییر را نه تنها در بانکهای خرده فروش می توان مشاهده کرد، بلکه در شراکت با تعداد اندکی از واسطه های معامله نیز این امر وجود دارد.برای 12 دلار یا کمتر معاملات نامحدود پیشنهاد می شود و برای ذخیره معاملات بزرگ با بیش از 3000 دلار درآن مرحله این کارمزد کم، ارزش محاسبه ندارد و گام بعدی این است که هیچ هزینه ای مطالبه نشود. آخرین پله این است که با خرید و فروش واسطه ها قرار دادی به مشاجره بپردازم. دلالانی که نظرات مجانی ارائه می دهند اما معاملات گرانی را انجام می دهند.حال که معامله کما بیش مجانی است، دلالان مجبورند دوباره فکر کنند. آیا آنها با ضرر هنگفت به نصایحشان ادامه می دهند واز طریق کمک به دیگر کارهای تجاری، سوبسید می دهند یا دست از نصیحت بر می دارند. تنها راهی که می ماند این است که مثل سابق عمل کرد وامیدوار بود، البته با فرض اینکه تعداد زیادی از مشتریان مبلغ های اضافی به خاطر خدمات معتبر را پرداخت می کنند. به هر حال 5/1 میلیون نفر تا به حال با افزایش 100000 نفر در ماه، در حال خرید و فروش سهام، روی pcs هستند، در این حالت کار مزد بسیار پایین می آید ومی توان در مدتی کم با چند معامله بر روی یک سهم، راحت تر پول به دست آورد. اکثر کاربران شکبه می توانند به طور رایگان به قیمت های جا افتاده استفاده از فیلترهای کمکی Firefly Network و مشابه آن اجازه می دهد تا واسطه بعد از بررسی مدل های رفتاری صدها فرد دیگر با تاریخچه مشابهی از فعالیت شبکه ای، عملکردها راحدس بزنند. «فشار» تکنولوژی نیز تهدید مهمی محسوب می شود والبته در کنار آن رسیدن به اطلاعات مربوط به pc بدون فعالیت کاربر. آگهی ها با اطلاعات و سرگرمی های رایگان شبکه های آتی را تحت تسلط در می آورند. یک کلیک برای محصول، دو کلیک برای فروش.
چه تعداد بانگ خانگی داریم؟
امروزه تخمین های متفاوتی زده شده که چه تعدادی از بانک های خانگی استفاده می کنند.Diogo Teixeire رییس Tower Group براین باور است که این تعداد بیش از 5/1 میلیون در آمریکاست. این تعداد در طول 12 ماه در واقع 6 برابر افزایش یافته است. اگر چه هنوز کمتر از 1 درصد از تمام مشتریان را در بر می گیرد.jupiter رقم کمتری را ارائه می دهد یعنی 700000. اما تخمین می زند که 75% از خانه های آمریکا به حساب هایشان از طریق بانک های اینترنتی رسیدگی می کنند و تا سال 2010 به 95% هم خواهد رسید.
تدارک شعبه های رایگان (با نام Telecom تهدید کننده در اکثر ایالت ) به این امر کمک می کند تعداد بیشماری از طریق برنامه ریزان مانند Quicken و کارگزاران و واسطه ها، به بانکهای pc دسترسی می یابند. این امر به مردم این فرصت را می دهد تااز یک بانک، وام مسکن، از دیگری وام ماشین یا از یکی دیگر بیمه بازرگانی دریافت کند. بانکها می توانند کمی بیشتر به عمده فروشی خدمات مالی بپردازند.
(saloman Brorthes wall street می گوید: "ممکن نیست روابط یک موسسه به پایگاه خرده فروش مشتری خدمت کند، این کار ارزش را بالا می برد و بیشتر منافع باقی را به سرقت می برد." مشتریان با برنامه مالی شخصی خود رابطه عمیق تری دارند تا با یک بانک. براین باوریم که صاحب Quichen توسط معاملات بانکی گرفتار شد و در هفدهم سپتامبر با فروش بانک اینترنتی اش و پرداخت صورتحساب خدمات بهchckfree به مبلغ 6/227 دلار، موافقت کرد. با توجه به فرایند فروش، checkFree، بانکهای خانگی و پرداخت صورتحساب 180 موسسه مالی بیش از یک میلون مشتری را فراهم می کند. فعالیت های متقابل checkFree و visa در واقع دو پردازشگر برجسته در آمریکا هستند.
صادرات آمریکا، شکستن کدهای اطلاعاتی قوی را قدغن می کند
در جهت خدمات مالی، دولت آمریکا صادرات کدهای اطلاعاتی 128 بابت ssl را قدغن می کند موقعیت ناپایدار و غیر قابل تحمل که تنها موسسات مالی جهانی از آن استقبال کردند. به هر حال این قانون و حکم هنوز در رابطه با برنامه های اینترنتی شبکه (که امکان خواندن و نگاه کردن به مطالب را فراهم می کند) اعمال نشده است. اکثر مختصصان براین باورند اطلاعات که 128 بابت ssl برای حفظ امنیت بانک بین المللی کافی است. به هر حال ssl تنها با عملیات انتقال بین دو کامپیوتر، رمزی می شود و این کار حفظ هویت شخص و یا بانک را گارانتی نمی کند.
در این حین دولت انگلیس طرحی را اعلام می کرد که طبق این قانون، برای دسترسی به هر پیامی که به صورت کد اطلاعاتی در آمده، می توان از کلید مشترک سومی استفاده کرد. بانک ها شدیدا با چنین اقدامی مخالفت کردند. امنیت در شبکه حکم یک شکوفایی در رشد صنعتی را دارد که با صدها فرآورده و شرکت همراه است. هنگامی که با مسئله امنیت بانکهای اینترنتی مواجه می شویم، تنها سه موضوع قابل بررسی است: اعتماد و اطمینان – امنیت خطوط از جانب شنوندگان است؟ تایید و تصدیق- کامپیوتر واقعا بخشی از بانک است؟
آیا واقعا کامپیوتر های دیگر توسط مشتری تصاحب شده است؟
شناسایی – آیا واقعا کاربر کامپیوتر مشتری، مشتری است؟ به هر حال پیش از آنکه برای سیستم های اینترنتی عملا خواستار یک راه حل گران و دردسر آور باشیم، باید این سوال را بپرسیم که سیستم های بانکی چقدر امن هستند. سیستم های قابل دسترس کنونی فاکتورهای امنیتی بسیاری را ارائه می دهند که بسیار بهتر و کارآمدتر از فاکتورهایی است که از طریق دستورالعمل های عادی تلفن، فکس و ایمیل به دست می آید. تحقیقات آمریکا نشان می دهد که بیشتر مردم آنقدر که از فاش شدن جزئیات و مسائل خصوصیشان نگرانی دارند، از کلاهبرداری های دواقعی نگرانی ندارند.
متدهای کد گذاری کردن اطلاعات
تا چند سال اخیر همه متدهای کد گذاری اطلاعات، همه گروه ها) از کلید مشابهی استفاده می کردند. این سیستم ها را، سیستم های تقارنی یا کلید مخفی می نامند. بهترین سیستم ،سیستمی است که حتی اگر متد واقعی رمزی کردن فاش شد، همچنان امنیت را حفظ کند. سیستم های تقارنی سریع هستند اما کنترل کلید، دشوار است. کامپیوتر بانک باید برای ارتباط با هر یک از مشتریان از کلیدهای متفاوتی استفاده کند. مشکل دیگر آن است که توزیع چنین کلیدهایی با حفظ امنیت و در مقیاس ثابت کار دشواری است. کلیدهای تقارنی براین مشکل فایق آمدند. هر کلید دو قسمت دارد: عمومی و پنهانی . هر کسی که تمایل به فرستادن پیام دارد، می تواند ازکلید عمومی برای کد گذاری پیام استفاده کند اما رمز گشایی تنها از طریق کلید پنهانی امکان پذیر است. به هر حال سیستم با سرعت کمی عمل می کند. تنها به «عملکردهای یک روشی» ریاضی وابسته است. این محاسبه است که به راحتی با یک روش و دستور انجام می شود اما عمل عکس محاسبه را انجام دادن وقت زیادی می گیرد.
اگر کمی بیشتر اطلاعات داشته باشید، در می یابید که «عملکرد دریچه ای» که بر عکس "عملکردهای یک روشی" است،نیز ساده به نظر می رسد. سیستم های کلید عمومی همه بر اساس عملکردهای یک روشی دریچه ای هستند. کلید بزرگتر، امنیت بیشتر. به هر حال از دید ریاضی اثبات اینکه واقعا روش دریچه ای تنها راه است، غیرممکن می باشد. اگر شخصی هم ادعا کند، بسیار بعید به نظر می رسد. این امکان وجود دارد که روزی یک الگوریتم جدید اختراع شود و تمام درهای بسته را باز کند. کلیدها تعداد زیادی دارند به خصوص شاید در روش جدید کلید بیشتری نسبت به تعداد اصلی وجود داشته باشد. فاکتورهای اصلی کلیدها را به دو دسته اصلی تقسیم می کند. ضرب و آمیختن دو اصل ساده است اماپیدا کردن آنچه ضرب شده، دشوار است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد