بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

چند نکته در مورد ویندوز

 

 چند نکته در مورد ویندوز

 

۱) درست کردن دیسکت نوسازی پسوردها
اگر از Windowse Xp Professionl استفاده می‌کنید در این صورت این مورد کاملاً به درد شما می‌خورد . زمانی که پسورد ویندوز خود را گم می‌کنید سردر گم می‌شوید ، اما با داشتن دیسکت نوسازی پسوردهای ویندوز شما می‌توانید بدون هیچ دردسری از این حالت رها شوید و پسوردهای قبلی را ملغی کنید .
برای درست کردن این دیسکت مراحل زیر را طی می‌کنید :
روی Start کلیک کرده از آنجا به Contorol panel و سپس User Accounts بروید . روی اکانت خودتان رفته و کلیک کنید . در قسمت باز شده به منوی Related Tasks رفته و روی Prevent a forgotten password کلیک کنید .
در این صورت Forgotten Password Wizard شروع به کار خواهد کرد و با دنبال کردن مراحل آن می‌توانید دیسکت مورد نظر را بسازید .
نکته ضروری و انتهایی این است که این دیسکت را در مکان امنی نگهداری کنید . هر کسی می‌تواند با دانستن این موضوع و دسترسی به آن به ویندوز شما وارد شود .
۲) تغییر اندازه فونت صفحات وب به صورت لحظه‌ای
اگر ماوس شما دارای چرخ اسکرول باشد ، در این صورت شما این شانس را دارید که در یک لحظه اندازه فونت صفحه وبی را که در حال مطالعه آن هستید ، تغییر دهید . برای این کار ابتدا کلید کنترل را نگه دارید و چرخ اسکرول ماوس خود را به طرف بالا و پایین حرکت دهید . خواهید دید که اندازه فونت‌ها بزرگتر و یا کوچکتر می‌شوند .
شما می‌توانید علاوه بر صفحات وب ، در برنامه‌های دیگری مانند Adobe Reader و مایکروسافت آفیس نیز از این ترفند استفاده کنید .
۳) پاک کردن حافظه مجازی هنگام خاموش کردن ویندوز XP
ویندوز به صورت عادی هنگام خاموش شدن ، حافظه مجازی‌اش پاک نمی‌شود . این موضوع می‌تواند روی کارایی و سرعت بالاآمدن آن تأثیر منفی داشته باشد . به همین دلیل بهتر است خود ویندوز را مجبور به این کار بکنید .
برای این منظور دو راه وجود دارد
▪ راه اول :
استفاده از رجیستری ویندوز است . برای این کار باید به آدرس زیر از رجیستری دست پیدا کنید :
System / Current ontrolSet / / E HKEY _ LOCAL _ MACHIN Control / Session Manager / Memory Management
در قسمت روبرو یک داده از نوع DWORD ساخته و به آن Clear Page File At Shutdown بدهید . سپس آن را با مقدار ۰۰۰۰۰۰۰۱ مقدار دهی نمایید .
▪ راه دوم :
نیازی به رفتن به رجیستری نیست . می‌توانید از طریق Control panel به Administartative tools رفته و از آنجا Local security policy را انتخاب کنید . سپس در مکان جدید به local policies و از آنجا به security options بروید . در آنجا برای Shutdown گزینه Clear Virtual Memory Pagefil را انتخاب کنید .
۴) سرعت بخشیدن به منوی استارت
سرعتی که به صورت پیش فرض برای منوی استارت در نظر گرفته شده است بسیار پایین است و به درد کاربران حرفه‌ای نمی‌خورد . سرعت باز شدن ، حرکت بین گزینه‌ها وهمه و همه کنترل شده هستند .
اما شما می‌توانید به راحتی پیش فرض‌ها را تغییر داده و سرعت آن را به میزان دلخواه تغییر دهید .
برای اینکار باید دوباره به رجیستری ویندوز مراجعه نمایید .
مسیر زیر را پیدا کنید :
HKEY _ CURRENT _ USER / control panel / Desktop/
در قسمت راست صفحه گزینه MenuShowDelay را پیدا کنید . این مقدار را تا حد نیاز پایین بیاورید . حتی مقدار را به صفر تغییر دهید . ( حالت بدون وقفه )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد