نحوه راه اندازی وب سایت یا وبلاگ موفق و پر بازدیدکننده در اینترنت
هیچچیز بیش از این اندوهبار و ناراحتکننده نیست که شما با صرف وقت و هزینه فراوان یک سایت بسازید و آن را روی شبکه بگذارید، اما هیچکس به آن مراجعه نکند. این وضعیت درست شبیه آن است که شما در یک خیابان شلوغ و پر رفت و آمد، مغازهای بزرگ، شیک و مدرن بسازید و تمام سرمایه خود را هم در آن بریزید. با اینحال حتی یک نفر هم پیدا نشود که از شما چیزی بخرد. مسلماً صاحب چنین مغازهای اصلا احساس خوبی نخواهد داشت. بنابراین واضح است که ترافیک سایت شما، یعنی درآمد شما. اگر شما یک سایت تبلیغاتی بسازید، عدموجود بیننده یعنی از دست رفتن فرصت فروش شما. اگر یک فروشگاه مجازی داشته باشید و تمام کسب و کار شما در همین فروشگاه خلاصه شود، نداشتن بیننده یعنی همان مشتری، مشکلی بزرگ و حیاتی است که بالاخره شما را زمینگیر میکند.
راهکار شما در ساخت وبسایت خوب چیست
منبع: اینترنت ورکس : البته خیلی جای نگرانی نیست، خوشبختانه برای افزایش بازدیدکنندگان سایت شما، راههای بسیارزیاد و مؤثری وجود دارد تا بتوانید از مزایای ترافیک بالا روی سایت خود بهرهمند شوید. سادهترین راهکار آن است که با نگاهی دقیق، ریزبین، و کنجکاو بار دیگر سایت خود را بررسی کنید.
اگر شما از طراحان وب سایت در مورد خصوصیات یک سایت خوب بپرسید، آنها احتمالاً استفاده از صدا، تصویر، انیمیشنهای فلش، ایجاد ساختار مناسب، و پیکربندی خوب را به شما گوشزد خواهند کرد. ولی استفاده از این راهکارها چندان به سایت شما کمک نخواهدکرد و هر چند سایت شما از این لحاظ خالی از نقص و خوب باشد، باز هم نمیتوانید ادعا کنید که صاحب یک سایت موفق هستید. زیرا همانگونه که گفتم یک سایت موفق سایتی است که کاربر زیادتری داشته باشد. به عبارتدیگر، علاوهبر توجه به چنین موضوعاتی، باید از چیزی استفاده کنید که کاربر را وادار کند دوباره به سایت شما باز گردد. یعنی هر چقدر شما سایتتان را عالی طراحی کنید، اگر هیچکس از این سایت بازدید نکند، مسلماً یک جای کار شما ایرادداشته که نتوانستهاید دلیلی قانعکننده برای کاربر بیاورید تا مجدداً به سایت شما مراجعه کند.
با توجه بهاین مسئله این سؤال در ذهن تداعی میشود که: در کنار طراحی خوب یک سایت، چه کارهای دیگری باید انجام دهیم تا بتوانیم اعتباری مطمئن و درخور نزد کاربرانمان پیدا کنیم؟ روشها و تکنیکهای زیادی برای بالابردن کاربری سایت و بهدنبال آن اعتبار سایت و در نتیجه افزایش ترافیک آن وجود دارد. مثلاً تبلیغات برای اینکه بتوانیدURL سایت خود را به همه نشان دهید و وجود خود را به همه اعلام، کنید گزینه مناسبی است.
نکته دیگر آن است که برای بالابردن آمار بازدیدکنندگان به یک برنامهریزی بلندمدت، گسترده، و عمیق نیاز دارید و باید لحظه به لحظه بازخورد تغییراتی که در سایت ایجاد میکنید را از سوی کاربران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قراردهید. البته اینکه یک شبه هزاران کاربر به سایت شما هجوم بیاورند، انتظاری است نابجا.
از اینرو برای پاسخ به سؤال قبلی و نیز پرهیز از پارهای انتظارات و توقعات نادرست ده راهکار به شما پیشنهاد میکنیم و امیدواریم که استفاده از آنها بتواند شما را برای داشتن سایتی پرکاربر، معروف و خوب یاری کند.
راز اول : طراحی مناسب
قبل از هر کاری، باید از خود بپرسید که بینندگان سایت شما میخواهند در سایت شما چهچیزی را ببینند؟ اگر شما بتوانید دقیقاً آن چه را که کاربر منتظر دیدنش است جلویش بگذارید، قدم مهمی برداشتهاید. باید ببینید مقصد کاربران سایت شما کجاست و آنها میخواهند به کجا بروند؟ چه پیامی برای آنها دارید و آنها چه پیامی برای شما دارند؟ بهترین رابط بصری برای ایجاد ارتباط مناسب، مؤثر، و مرتبط با موضوع ارائه شده در سایت شما با کاربر چیست؟
پاسخ به این سؤالات و پرسشهایی از این دست، به شما کمک میکند که با استفاده از آنها و بهرهگیری از روندهای رایج در ساخت سایت، بتوانید سایتی مناسب برای کاربران خود ایجاد کنید.
یعنی اگر هیچ دلیلی هم برای جذب مخاطب نداشته باشید، همین طراحی مناسب میتواند دلیل خوبی برای افزایش کاربرانتان باشد و آنها را به بازدید مجدد از سایت شما ترغیب کند. باید در سایت از عناصری جذاب و مناسب استفاده کنید و سایت شما باید محیطی داشته باشد که کاربر در آن کاملاً احساس راحتی کند و از مرور سایت شما احساس خرسندی نماید. اینکه کاربر در استفاده از سایت به زحمت نیفتد و سردرگم نشود، مسئلهای بسیار مهم است. پیوندها، متنها، جداول، نمودارها، تصاویر، صداها و ...، باید به گونهای قرار بگیرند که کاربر در هر لحظه که به هر کدام از آنها نیاز پیدا کرد، آنها را در کنار خود ببینید.
راحتی کاربر، یک موضوع خیلی مهم است تا آنجا که سایت باید بهگونهای طراحی شده باشد که کاربر هنگام استفاده از سایت، فکرکند درحال انجامدادن یک بازی خوشایند، دلپذیر، و در عین حال ساده و معمولی است که او را قدم به قدم تا رسیدن به مقصد راهنمایی میکند.
راز دوم آسان پیدا شوبیم
شما باید در سایت خود از کلمات و عباراتی استفاده کنید که به نظر میرسد کاربران برای پیداکردن سایتی مثل سایت شما، از آن لغات و عبارات در موتورهای جستجو استفاده میکنند. Jill Whalen، یک محقق در زمینه بهینهسازی موتورهای جستجوست که از برنامه wordtracker برای آشنایی موردعلاقه کاربران که در موتورهای جستجو مورداستفاده قرارمیگیرند، استفاده میکند. او میگوید: "لغاتی میتوانند روی سایت شما وجود داشته باشند که هیچکس به جستجوی آنها نمیپردازد؛ لغاتی که حتی اگر به سایتی با موضوع سایت شما احتیاج داشته باشد، باز هم از آنها برای جستجو استفاده نمیکند. بههمین خاطر استفاده از لغات و عباراتی که اغلب مردم از آنها برای دسترسی به موضوع موردنظر خود، در موتورهای جستجو استفاده میکنند بسیار مهم و حیاتی است."
فهرستی از لغات، عبارات، و اصطلاحاتی که در زبان و فکر مردم بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند، تهیه کنید و سپس به صفحات سایت خود مراجعه کنید. خط به خط متنهای آن را بخوانید و هر جا که میتوانید، آنها را بهطور طبیعی و مناسب جایگزین کلمات غیر رایج بکنید. وی میگوید: "استفاده از سه لغت رایج در هر صفحه مناسب است و شاید کافی باشد. البته اگر میخواهید از نو سایتی بسازید، بهتر است در انتخاب واژگان مناسب در چارچوب، بدنه، و متنهای آن وقت بیشتری صرف کنید."
البته این را هم بدانید که استفاده از متاتگ در ساختار HTML سایت نیز میتواند کاربردی و مؤثر باشد. با استفاده از این تگ میتوان به موتورهای جستجو موضوع صفحه طراحیشده را اعلام داشت تا علاقمندان هر موضوع، صفحه مربوط به آن را شناسایی کنند.
در ضمن فراموش نشود که تا آنجا که امکان دارد از کلمات زیبا، جالب، و به یادماندنی استفاده کنیم و بر مزیتهای سایت تأکید زیادی داشته باشیم.
راز سوم را در متن مناسب بجویید
برای اضافه کردن واژهها، کلیدواژهها، و اساساً در نوشتن متنهای سایت، توجه به این نکته که ببینیم واقعاً سایت ما میخواهد به کاربر چهچیزی بگوید، ضروری به نظر میرسد. هر کسبوکاری باید با لحن خاص خود و با فرهنگ خاص مشتری معرفی شود تا بتواند آنچه را دارد به خوبی به مشتری نشان دهد.
Laurence Blune، کسی است که در جذب مشتری برای شرکتهایی نظیر مایکروسافت و CableWireless و خیلی از کسبوکارهایهای کوچک و محلی نقش فعالی داشته است. او معتقد است که اولین باری که مشتری شما را مییابد، باید بهگونهای با او صحبت کنید که او از گوش دادن به حرفهای شما احساس راحتی بکند و بتواند به شما و کارتان به راحتی باور پیدا کند. این امر در نوشتن نیز صادق است. یعنی شما باید طوری در سایت خود بنویسید که عیناً همین احساسها را به کاربر خود منتقلکنید. در واقع شما باید خود را به مشتری بقبولانید.
مثلاً اگر کسبوکار مختصری دارید که در منطقهای کوچک تنها با مراجعه به منازل مردم به رفع ایرادات نرمافزاری رایانههای آنان اقداممیکنید، نباید خود را شرکتی بزرگ معرفی کنید (که خودتان هم از آن بترسید). عکس این قضیه هم صادق است. یعنی اگر شما شرکتی بزرگدارید که به فعالیتهای بزرگ تجاری میپردازد، نباید وانمود کنید که شرکتی کوچک و محلی هستید و اعتبار خود را نزد کاربران از دست بدهید.
Blume برای افزایش کارایی متون نوشتاری سایت شما، پنج پیشنهاد دارد:
- لحن طبیعی و مناسب با سایتتان را برای گفتگو با کاربر پیدا کنید.
- آن را کوتاه و مختصر نگهدارید! تقریباً هیچکس نمیخواهد، نوشتههای طولانی روی سایت ببیند و آنرا بخواند. وقتی کسی متنی را میخواند، انتظار دارد چیزی را که واقعاً لازم است بخواند، نه چیز دیگری را.
- سازمانیافتگی متن را حفظ کنید. هنگامی که هر صفحه را مینویسید، سعی کنید موضوع هر صفحه ویژه و خاص سایت شما باشد.
- متون را قابلخواندن نگهدارید! واضح، روشن و روان بنویسید، از ادبیات ساده برای سایتتان استفاده کنید. تکلف و استفاده از نثرهای مصنوع یا خیلی ساده پیشنهاد نمیشود.
- چیزهایی را که در سایتتان مینویسید، فراموش نکنید! متن شما باید زنده و فعال باشد؛ مخصوصاً اگر بازدیدکنندگان سایت شما بهطور منظم به آن مراجعه میکنند، بهصورت مرتب متنها را بازبینی و ویرایش کنید. خود من هر چند روز یک بار، متنها و نوشتههای سایت خودم را بررسی مینمایم و مشکلاتش را حل میکنم.
راز چهارم بهینهسازی!
Mike Srehan، مشاور جستجو و نویسنده کتاب Search Engine Marketing بر این اعتقاد است که به موتورهای جستجویی که بدون ارائه تضمین به شما پیشنهاد میکنند آدرس سایتتان را به آنها بدهید، اعتماد نکنید. چون تنها تعداد کمی از موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو،
Grehan، تأکید زیادی براهمیت لینکهای ورودی و کلید واژهها برای دستیابی به جایگاه بالا و برتر در موتورهای جستجو دارد و معتقد است بسیاری از صاحبان سایتها از این نکته مهم و بنیادی غفلت میکنند. او میگوید: مطمئن باشید که وب سایت شما از بیشترین تگهای مربوط به موتورهای جستجو در ساختار خود بهره میبرد. ضمناً توجه داشتهباشید که وجود این تگها، برای اینکه موتور جستجو بتواند به درستی مضامین صفحات سایت را بشناسد، مهم و حتی حیاتی است. او در ادامه میافزاید: مقصود من فقط متاتگها نیست، بلکه من درباره Title Tag سایت صحبت میکنم. وجود یک Title Tag مناسب که دربرگیرنده کلیدواژهها و عبارات مناسب باشد، سایت شما را از جهت دسترسی موتورهای جستجو به آن بسیار قدرتمند خواهد کرد. ضمناً میتوانید برای کسب
اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت www.iwks.com هم مراجعه کنید.
راز پنجم ارسال ایمیل دیگران را به وبلاگتان فرا بخوانید
ارسال ایمیل برای مشتریان سایت و بینندگان آن، میتواند راه مؤثری برای تشویق آنها برای مراجعه به سایت باشد. البته باید دقت کنید که نامههایی که ارسال میکنید حاوی دلایل قانعکنندهای برای جلبتوجه باشد. به عنوان مثال، یک انیمیشن ویژه، یک صفحه خالی، و یا یک بنر تبلیغاتی میتواند انتخابهای خوبی باشند.
یکی از کارشناسان میگوید: صندوقپستی تمام مردم از نامههای تبلیغاتی پر شده است و تعداد زیاد این نامهها باعث میشود بسیاری از آنها خوانده نشوند. بنابراین توجه به این نکته لازم است که شما به گونهای ایمیل بفرستید که از میان این گروه عظیم جدا باشید و صاحب آدرس ایمیل ترغیب شود نامه شما را بخواند. یکی از عواملی که باعث جداشدن نامه شما از سایر اسپمها میشود، استفاده درست و زیرکانه از موضوع ایمیل است.
این مسئله اهمیت بهسزایی در تأثیرگذاری روی خواننده دارد و شما باید با دقت کافی و حسابگری لازم باتوجه به اینکه برای چه کسی نامه ارسال میکنید، موضوع مناسب را انتخاب کنید.
پرکردن خط موضوع با جملاتی حاوی مضامین دوستانه، معرفیکردن خود به جای یک دوست و یا همکار، بهکارگیری پیشنهادهایی که مخاطب را جذب کند، و یا خالی گذاشتن این سطر، از جمله روشهای جلبنظر است.
وی همچنین استفاده از امکانات چند رسانهای در نامههای الکترونیک را مؤثر میداند و میگوید: مردم در مقابل نامههای الکترونیک بسیار ناشکیبا و عجولند و میخواهند به سرعت بهمضمون نامه پی ببرند. بنابراین اگر بتوانید در قالب تصویر پیامتان را به مخاطب عرضه کنید، گام مثبتی برداشتهاید. زیرا مردم وقتشان را برای خواندن نامههای طولانی، هر چند خوب هم نوشته شده باشد، صرف نمیکنند.
استفاده از تصاویر ویدئویی مناسب (که البته به صورت Stream تهیه شدهاند) هم میتواند اثرات خوبی روی کاربر داشته باشد که به خاطر احتیاج به پهنایباند بالا، چندان مورد استفاده قرار نمیگیرد.
6 - لینکدادن
<هیچکس اهمیت لینکدادن به سایت را نمیداند.> این جمله را EdwardCowell، کارشناس فنیwww.neutralize.com میگوید. از نظر او در کنار مزیتهایی که موتورهای جستجو برای دسترسی آسانتر کاربران به سایت شما ارائه میدهند تا تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابد، یک لینک از یک سایت عمومی به سایت شما، اولاً یک آگهی مناسب برای شما خواهد بود، ثانیاً یک راهنمایی خوب برای هدایت کاربر به مسیری است که مقصدش سایت شماست و در نهایت علامتی است برای اینکه سایت شما همواره در معرض دید باشد.
Mike Gerehan هم میگوید: ابتدا باید سایتهایی را پیدا کنیم که به سایتهای رقیب شما لینک دادهاند. سپس در سایت خود به آنها لینک دهید و متعاقباً از آنها بخواهید که اینکار را برای شما انجام دهند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب سایتهای مناسب برای اینکه به آنها لینک دهید یا از آنها لینک بگیرید نیز بسیار مهم است. شما باید سایتهایی را انتخاب کنید که بدانید کاربران آن سایتها، مشتریان شما هم خواهند بود. یعنی امید داشته باشید که کاربران آن سایت با دیدن لینک سایت شما، به شما مراجعه میکنند.
بنابراین لینک دادن و لینکگرفتن از سایتهای مختلف میتواند ترافیک سایت شما از افزایش دهد. اما به خاطر داشته باشید که این یک برنامهریزی بلندمدت است و حتماً باید برای نتیجهگیری از آن صبور باشید.
راز هفتم معرفی شفاهی هم بد نیست
Viral Marketing روشی است که بدون آنکه هزینهای برای تبلیغات بپردازید، میتواند برای شما شبکهای از افراد را تهیه کند تا با صحبت کردن درباره سایت شما و یا مباحث مطرح شده در آن، شما را به دیگران معرفی کند. Justin Kirby، مدیر بخش Viral Marketing شرکت
در واقع مبنای این کار این است که کاربر سایت شما پیغام شما را به یکی از دوستانش ایمیل میکند و او هم همین کار را انجام میدهد و به اینترتیب، نام شما، سایت شما و فعالیت شما به سرعت در یک پهنه وسیع گسترده میشود. او میگوید: بازی و استفاده از تصاویر ویدئویی خوب است. اما ممکن است برای شما گران تمام شود و بنابراین تنها هنگامی استفاده از آنها به صرفه است که کار را به فردی خبره بسپارید تا دقیقاً آنچه را که مورد علاقه شماست، تهیه کند یا اینکه خودتان بتوانید یک اثر خوب تهیه کنید. همچنین یک تصویر خوب است. اما نه اندازه یک متن. اما ما باید به گونهای پیام را به کاربر منتقل کنیم که مثلاً اگر در خیابان در حال راه رفتن است، در همان حال و با یک نگاه، به منظور ما برسد. بنابراین استفاده از تصویر، بیشتر توصیه میشود.
پیشنهاد دیگر آنکه، در سایت خود قسمتی را فقط برای سرگرمی ایجاد کنید. بهطوری که این بخش کاربران زیادی جذب کند تا آنها همواره برای سرگرم شدن و استفاده از این ابزارها به سایت شما مراجعه کنند.
راز هشتم تبلیغ و آگهی
درحالحاضر اغلب کاربران از موتور جستجوی گوگل برای جستجوی اینترنتی خود استفاده میکنند. بنابراین اگر بتوان با استفاده از Adwordها در کنار نتایج جستجو آنچه را که دقیقاً مطابق خواسته کاربر است، به او ارائه کرد، مطمئناً این کار کمک زیادی به افزایش ترافیک سایت شما خواهدکرد. ضمناً برای یافتن Adwordها (کلماتی که برای آگهی مناسب هستند) به این نکته توجه داشته باشید که باید کار شما تا حد ممکن به نیازهای جستجوگران نزدیکتر باشد، نه نیاز خودتان.
مثلاً ممکن است شما یک دوجین Adword در سایت خود ردیف کنید. ولی مطمئناً میتوانید با تعداد بسیار کمتری از Adwordها نیز به مقصود خود برسید؛ به شرط آنکه از Adwordهای مناسب، یعنی آنچه موردنیاز است، استفاده کنید.
او توضیح میدهد که یک فهرست نزدیک به چه معنی است!
یکی از متخصصان این حوزه میگوید: من در سطوح مختلف و گروههای گوناگون، اقدام به طبقهبندی کلیدواژههای متفاوتمیکنم و سپس براساس آن فهرست، لغاتی انتخاب میشود که دقیقاً با نیازها و علاقمندیهای مردم در گروههای مختلف و در طبقات مختلف گره بخورد. با این کار، ردیابی اطلاعات بسیار راحت خواهد بود و میتوان تبلیغاتی نزدیکتر و قابل انطباقتر به سلیقه خواننده را به او ارائه کرد. یک کار از هم گسیخته و بدون صبر و برنامهریزی در موتورهای جستجو و سایر محلهای تبلیغاتی درست مثل آن است که پول خود را دور بریزید.
او میافزاید: برخی از شرکتهای تبلیغاتی یکباره هزاران مطلب و تصویر را به طرف خواننده یا بیننده شلیک میکنند که اغلب حاوی کلیدواژههای نامرتبط و عبارات ناهمگون است. اما همانطور که گفتم به یاد داشته باشید که به کارگیری تعداد بسیار کم کلیدواژهها به شرط آنکه ارتباط مناسبی با هم داشته باشند، بسیار بهتر است. معمولاً شلوغ کاری باعث تضعیف شما میشود.
راز نهم وب سایتان را ترویج دهید
ارتباطات عمومی و گفتگوهای روزانه بین مردم، بهویژه اگر حاوی مضامینی در ارتباط با چیزهایی باشد که در سایت شما ارائه میشود، مثل طلا ارزش دارد. به نظر یکی از مشاوران تبلیغاتی مایکروسافت قابلبحث بودن و قابلبحث شدن سایت شما ابزاری است بسیار مفید، قدرتمند و مؤثر برای افزایش کاربری سایت شما. اینکه شما بتوانید در سایت خود مسائلی را مطرح کنید که مردم در رابطه با آنها با هم بحث کنند و به موضوع عادی بحث مردم تبدیل شوید، بسیار گرانبها است.
برای شروع باید دوستان خود و تمام کسانی را که با آنها ارتباط دارید، متقاعد کنید به سایت شما برای یکبار هم که شده مراجعه کنند و این مطلب را دریابند که سایت شما ارزش یکبار دیدن را دارد. بعد از این، حتی اگر دوستان شما به مرور سطحی و گذرا از سایت شما هم قناعت کنند، اگر تنها یک موضوع سایت نظر آنها را جلب کند، آنها اگر از سایت شما برای تکمیل اطلاعات خود در آن رابطه هم استفاده نکنند، با پرسوجو از دوستان خود و سایرین به تکمیل اطلاعات خود خواهند پرداخت و بدینوسیله شما و سایت شما وارد گفتار روزمره مردم خواهید شد و همین امر باعث ترویج نام شما و بهدنبال آن افزایش ترافیک سایت شما، و در نتیجه فروش شما میشوند.
وی معتقد است استفاده از ترویج کاغذی نیز میتواند راهبردی باشد؛ مثلاً داشتن پوشش خبری. پوشش خبری سایت شما و آنچه در آن است توسط سایر مطبوعات، میتواند برای شما ترافیکساز باشد. از اینکه موردبررسی و تحلیل نشریات و رسانههای جمعی قرار بگیرید، هیچ هراسی نداشته باشید. او توصیه میکند اگر از دوستان یا مشتریان خود کسی هست که بتواند شما را با یکی از این رسانهها آشنا کند، حتماً از او استفاده کنید.
راز دهم تحلیل و آنالیز
بار دیگر به سایت خود نگاهی بیندازید. باید به دنبال قسمتهایی بگردید که کاربران به آنها علاقه نشان دادهاند و وقتشان را برای مطالعه و یا استفاده از آن قسمتها صرف کردهاند و بالعکس باید به دنبال قسمتهایی بگردید که باعث ناراحتی کاربران شده و آنها را دلسرد کرده است. بدیهی است باید قسمتهای خوب را تقویت کنید و برای اصلاح قسمتهای ناموفق هم فکری بکنید.
مقایسه نتایج تغییر و تحول، و تحلیل آنچه که انجام دادهایم به ما کمک میکند تا در آینده، در جایی سرمایهگذاری کنیم که برایمان مفید باشد. باید تمام اعمالی که روی سایت انجام میشود را با سایر کارها و یا سایر کارهای مشابه روی سایتهای دیگر مقایسه کنیم تا بتوانیم تصمیمی درست اتخاذ کنیم. باید بفهمیم که کاربران سایتمان از کجا میآیند و به کجا میخواهند بروند. باید بدانیم کاربرانمان از چه قشری هستند. باید در قسمتهای مناسبی از سایت پرسشهایی را قرار دهیم تا کاربران به آنها پاسخ دهند. باید از آنها در مورد سایت، طرز تفکرشان، پیشنهادات و انتقاداتشان سوال کنیم تا هر چه بیشتر و بهتر با آنها آشنا شویم.
مطالعه منظم گزارش میزبان (host) سایت نیز لازم است. این گزارشها میتوانند به شما کمک کنند دریابید کاربران سایت شما به کدام قسمتها مراجعه بیشتری دارند و به کجاها کمتر. تحلیل این گزارشها میتواند به شما کمک کند . اطلاعاتی را روی سایت بگذارید که موتورهای حستجو (بهویژه) بهتر بتوانند به شما کمک کنند.