بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

تفاوتهای عمده تبلیغات پیکسلی با روشهای مرسوم تبلیغات اینترنتی

تفاوتهای عمده تبلیغات پیکسلی با روشهای مرسوم تبلیغات اینترنتی

1- مادام العمر بودن تبلیغات:یکی از اصلی ترین تفاوتهای تبلیغات پیکسلی با دیگر روشها جایگزین نشدن تبلیغات جدید با قدیمی ترهاست. در واقع بدون توجه به اینکه یک سایت پیکسلی چند سال را به عنوان زمان برپایی خود تضمین نموده باشد، (در حال حاضر این زمان بین 1 تا 10 سال متغیر است) خریداران پیکسل از این بابت که از زمان خرید پیکسل تا هر مدتی که سایت برپا باشد کسی جایگزین آنها نخواهد گردید مطمئن خواهند بود.
ین در حالی است که در روش مرسوم تبلیغات اینترنتی (مثلا تبلیغات بنری)، تبلیغ کنندگان مجازند به مدتی مشخص مثلا یک ماه یا شش ماه از فضای تبلیغاتی خود استفاده نمایند و بعد از این مدت یا شخص جدیدی جایگزین آنها می گردد یا باید مبالغ دیگری را و طبیعتا بر اساس تعرفه های جدید، به مدیران سایت بپردازند.
ضمنا در هر فضای تبلیغاتی پیکسلی نیز تنها یک تبلیغ کننده وجود خواهد داشت در حالی که در سایتهای پر بیننده ای که با روشی غیر از تبلیغات پیکسلی کار می کنند امکان دارد در طول یک روز در یک فضای تبلیغاتی مشخص تبلیغ چندین سایت یا شرکت نمایش داده شود. این کار به این شکل انجام می گردد که با هر بار بارگذاری
(Loading) جدید صفحه، تبلیغات تغییر می کنند و یا حتی در خیلی از مواقع بدون توجه به بارگذاری جدید، تبلیغات در زمانهای مشخص مثلا هر 2 دقیقه یکبار به صورت اتوماتیک تغییر می کنند.
 
2- تمرکز فعالیت بر روی تبلیغات:یکی دیگر از تفاوتهای عمده سایتهای پیکسلی با دیگر سایتهایی که در آنها تبلیغات هم وجود دارد این است که سایتهای پیکسلی عملا هیچ چیزی به جز تبلیغات ارائه نمی کنند و خدمت اصلی مورد ارائه اشان تبلیغات است و بازدیدکنندگان صرفا جهت دیدن تبلیغات به آن رجوع می کنند.
ین در حالی است که در سایتهای دیگر، تبلیغات در کنار خدمات اصلی سایت و به نوعی به اجبار به بازدیدکنندگان ارائه می گردد چون آنها برای دیدن تبلیغات به سایت نیامده اند بلکه برای چک کردن ایمیل، خواندن خبر و مقاله یا کارهای روزمره دیگرشان به آنجا آمده اند.
ویژگی ذکر شده به طور مثال مانند تفاوت بین یک مجله تخصصی کامپیوتر و یک آگهی نامه تبلیغاتی صرف است. بازدیدکنندگان مجله تخصصی کامپیوتر وقتی با حجم انبوه آگهی ها مواجه می شوند دلخور می شوند چون برای خواندن مطالب تخصصی کامپیوتر آن مجله را خریده اند نه برای دیدن تبلیغات، ولی دریافت کنندگان آگهی نامه تبلیغاتی از ابتدا انتظار دیدن چیزی به غیر از تبلیغات را ندارند.
3- انعطاف در شکل، اندازه و مکان فضاهای تبلیغاتی:ویژگی مهم دیگر سایتهای پیکسلی این است که تبلیغ کنندگان می توانند بنا بر تمایل خود در هر قسمت از صفحه و با هر اندازه و شکل دلخواه که تمایل دارند فضای خود را خریداری کنند.
این در حالی است که در سایتهای غیر پیکسلی هر سه مورد ذکر شده، از قبل توسط مدیران سایت تعریف شده است و تبلیغ کنندگان لزوما باید از میان فضاهای موجود فضایی را برای تبلیغ خود انتخاب کنند.
به طور مثال اگر تبلیغ کننده ای بخواهد فضای تبلیغاتی خود را دقیقا در وسط صفحه خریداری کند به طور قطع غیرممکن است چون وسط صفحه به فعالیت اصلی آن سایت که طبیعتا تبلیغات نیست اختصاص دارد. همین طور اگر تبلیغ کننده ای نیمی از فضای تبلیغاتی که توسط مدیر سایت تعریف شده را برای تبلیغ خود کافی بداند در اکثریت مواقع لزوما باید هزینه کل فضا را پرداخت کند.
فاوت تبلیغات پیکسلی با سایتهای دیگر در موارد ذکر شده در این است که یک سایت پیکسلی کاملا این انعطاف را داراست که تبلیغ کننده در هر قسمت از صفحه و به هر اندازه ای که تمایل دارد فضای تبلیغاتی خریداری نماید و تنها شرط موجود این است که کس دیگری قبل از وی، فضای مورد نظر را برای خود خریداری نکرده باشد.
علاوه بر این ها، نکته مورد توجه دیگر، شکل یک آگهی تبلیغاتی است. در سایتهای غیر پیکسلی فضای اختصاص داده شده به تبلیغات بدون توجه به اندازه و مکان آن معمولا به صورت یک مستطیل تعریف می گردد. به طور مثال اگر شخصی بخواهد تنها یک حرف را جهت تبلیغات خود نمایش دهد (به طور مثال حرف
D)، لازم است تا آن را درون فضای از پیش مشخص شده نمایش دهد حتی اگر فضای مورد استفاده وی معادل 10 درصد از کل فضای از پیش تعریف شده باشد.
این کار در تبلیغات پیکسلی به شیوه ای کاملا متفاوت قابل انجام است. به طوری که شخص مورد مثال می تواند فضای تبلیغاتی خود را کاملا به صورت یک حرف "
D
" خریداری کرده و مجبور به پرداخت مبلغی برای فضاهایی که از آن استفاده نمی کند نباشد.
حتی انعطاف تبلیغات پیکسلی تا جایی است که ممکن است تبلیغ کننده ای بتواند تبلیغ خود را در میان فضای تبلیغ کننده دیگری قرار دهد. فرضا در فضای خالی میان حرف "
D
" که مثالش زده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد