بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

تبلیغات پیکسلی روش نوین تبلیغات اینترنتی

تبلیغات پیکسلی روش نوین تبلیغات اینترنتی

تبلیغات پیکسلی یک شیوه تبلیغات تحت وب با شرایطی جدید جهت محاسبه قیمت است که در آن قیمت هر آگهی تبلیغاتی بنا بر اندازه آن محاسبه می گردد.
ین روش تبلیغات در ربع چهارم سال 2005 میلادی، زمانی که الکس تئو
(Alex Tew) دانش آموز انگلیسی، سایت خود یعنی صفحه خانگی یک میلیون دلاری (www.milliondollarhomepage.com)
را راه اندازی نمود شهرت پیدا کرد.
او در این وب سایت سعی داشت تبلیغ کنندگان کالا و خدمات را متقاعد کند هزینه تبلیغات خود را بر اساس اندازه ای که آگهی ها از حجم کلی صفحه اصلی سایت او اشغال می کنند بپردازند. کل فضای موجود در صفحه اصلی سایت الکس به یک میلیون پیکسل تقسیم و با قیمتی معادل 1 دلار برای هر پیکسل به فروش گذاشته شد.
او در مدتی کمتر از 5 ماه موفق شد تمام یک میلیون پیکسل تبلیغاتی سایت خود را به فروش رسانده و درآمدی بیش از یک میلیون دلار از این راه کسب کند.
جذابیت سایت
الکس به حدی رسید که  پیکسلهای آخر سایت خود را از طریق مزایده به فروش رساند
.آخرین 1000 پیکسل این سایت در یک مزایده در سایت حراجی ebay.com به قیمت 38100 دلار به فروش رفت در حالی که قیمت واقعی آن تنها 1000 دلار بود.او مجموعا توانست 1037100 دلار از این وب سایت درآمد کسب کند.پروژه وی در تاریخ 26 آگوست 2005 شروع و در تاریخ 11 ژانویه 2006 با فروش آخرین 1000 پیکسل در ebay.com به اتمام رسید
.این درآمد کلان در این مدت کوتاه کافی بود تا خبر این موفقیت در تمام دنیا پراکنده شده و تبلیغات پیکسلی را به گزینه جذابی برای عموم کسانی که با تجارت اینترنتی سر و کار داشتند تبدیل نماید. بعد از این اتفاق سایتهای پیکسلی بسیار زیادی در سراسر دنیا ایجاد و شروع به ارائه خدمات نمودند که اگرچه در نوع طراحی و کیفیت خدماتی که ارائه می نمودند بعضا تفاوتهایی با هم داشتند ولی همگی آنها بلا استثنا از یک ویژگی سایت الکس پیروی نمودند.
ویژگی مورد نظر این بود که کمترین فضای قابل فروش در تمام سایتهای پیکسلی از ابتدا تا کنون 100 پیکسل است که اصطلاحا یک بلاک نامیده می شود. منطق انتخاب این اندازه در این است که در فضایی کوچکتر از 100 پیکسل عملا نمی توان تصویر گویایی را به نمایش گذاشت.
ذکر این توضیح نیز لازم است که هر کدام از تبلیغ کنندگان با خرید آگهی پیکسلی تبلیغاتی بر روی سایت الکس مجاز بودند تبلیغات خود را به صورت مادام العمر (تا زمانی که سایت برپا باشد که 5 سال اول آن تضمین شده) در آن فضا قرار دهند به صورتی که هیچ آگهی دیگری در هیچ زمانی جایگزین آگهی آنها نگردد.
علاوه بر سایتهای پیکسلی جدید، ایده الکس تئو برنامه نویسان را نیز به جنبش واداشت تا در مدت کوتاهی برنامه های آماده ای را جهت راه اندازی یک سایت پیکسلی ارائه کنند. با استفاده از این برنامه ها هر شخصی به راحتی می توانست بدون داشتن کمترین اطلاعات فنی درباره برنامه نویسی و طراحی سایت برای خود یک سایت پیکسلی راه اندازی و با استفاده از سیستم های پرداخت آن لاین مانند
PayPal از آن کسب درآمد نماید بدون اینکه نیاز به صرف کمترین زمانی در طول شبانه روز برای آن داشته باشد.

الکس تئو ساکن شهرستان ویلشایر واقع در جنوب کشور انگلستان، زمانی موفق به اجرایی کردن این ایده گردید که 21 سال بیشتر نداشت. او در دانشگاه قبول شده بود و در پی یافتن راهی برای فراهم کردن هزینه های سنگین شهریه دانشگاهش می گشت که این ایده به ذهنش رسید.
الکس اولین پیکسلهای سایت خود را به دوستان و نزدیکان خود فروخت و از این طریق به گسترش کار خود می پرداخت تا این که ایده جذاب وی مورد توجه سایتها و خبرگزاری ها قرار گرفت و ظرف مدتی کوتاه چنان شهرتی پیدا نمود که الکس موفق شد هزینه لازم برای 3 سال تحصیلش را در کمتر از یکماه فراهم نماید.
اگر به بخش رسانه هایی که اخبار سایت او را پوشش داده اند سری بزنید می بینید که حجم مطالب درباره این ایده به قدری زیاد است که الکس مجبور به تفکیک آنها براساس نام کشورها شده است.
اما واقعیت این است که همانطور که برخی رسانه ها و خبرگزاری ها نیز به آن اشاره نموده اند، الکس تئو موفق به بنیانگذاری سبکی در تبلیغات اینترنتی شده است که شاید تا به این حد فراگیر شدن آن را حتی خود او نیز پیش بینی نمی کرد.
جذابیت ایده الکس به حدی رسید که شرکت بزرگی چون گوگل نیز به آن واکنش نشان داده و اگرچه هنوز پروژه ای بر این اساس را آغاز نکرده ولی به صورت رسمی علاقه خود را در این خصوص اظهار و احتمال اینکه این ایده را با همکاری شخص الکس تئو در تجارت عظیم خود دخالت دهد اعلام نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد