بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

ویژگی های یک وبلاگ فعال

ویژگی های یک وبلاگ فعال

سئوال این است که یک تعریف مناسب از وبلاگى فعال چیست؟ یک وبلاگ باید داراى چه خصوصیاتى باشد تا فعال شناخته شود؟

یک وبلاگ با هر روز به روز رسانی فعال است ؟

 برخى از وبلاگ  نگاران بر این باورند اگر وبلاگ را در فواصل زمانى کوتاه، مرتب به روز کنند، وبلاگ ایشان به عنوان یک وبلاگ فعال شناخته خواهد شد. به همین دلیل بدون بررسى دقیق روى مطالب، تنها در پى ارسال نوشته هاى جدید به هر طریقى هستند و قصد دارند یک شبه ره صدساله را طى کنند.

 این قبیل وبلاگ نگاران پس از مدتى اگر در نوشتن و تهیه مطلب با مشکل مواجه شوند دست به دامن مطالب دیگران مى شوند و حاضر هستند به هر قیمتى وبلاگشان را به روز و در خیال خودشان فعال نگه دارند. حال آنکه یک وبلاگ مى تواند به صورت هفتگى یا حتى با فواصل زمانى بیشتر از آن به روز شود اما با مطالبى استوار، محکم و مهمتر از همه خلق شده توسط خود نویسنده.

حرکت در حوزه و موضوع تخصصی

در یک وبلاگ فعال اصولاً بین مطالب وحدت رویه به چشم مى خورد. خط مشى نویسنده به خوبى مشخص است و نوشته ها اغلب داراى موضوعات مشخص و مرتبط به هم هستند. بعضاً دیده مى شود وبلاگ نگاران با ارسال مطالب گوناگون در موضوعات مختلف و بى ربط سعى در متنوع کردن آن دارند که امرى بى فایده است. بهتر است وبلاگ نویس زیاد از این شاخه به شاخه دیگر نپرد و موضوعات مطالبش حول محور مشخصى نگاشته شده باشند.

وبلاگ با قالب زیبا ؛ کم حجم بدون کدهای خسته کننده

یک وبلاگ نویس حرفه اى که قصد دارد وبلاگى فعال را منتشر کند باید قالبى منظم و کم حجم براى وبلاگش تهیه کرده و از به کار بردن تصاویر و کدهاى خسته کننده و سنگین جداً بپرهیزد. برخى وبلاگ نویسان به زیبایى وبلاگشان خیلى اهمیت مى دهند، این موضوع ماهیتاً بسیار خوب است اما باید دانست زیبایى فقط در تجمل بیش از حد خلاصه نمى شود و گاهى اوقات یک وبلاگ با ظاهرى آراسته و شیک اما کم حجم و ساده، خیلى بیشتر نظر مخاطبان را به خود جلب مى کند.

بخشهای فعال وبلاگهای فعال

از دیگر خصوصیات یک وبلاگ فعال بخش هاى جانبى آن هستند. اگر در یک وبلاگ تنها نوشته هاى نویسنده منتشر شود و هیچ گونه تنوع و ابزار جانبى وجود نداشته باشد، آن وبلاگ بسیار خسته کننده خواهد بود. از این رو، وبلاگ نویسان به راه اندازى قسمت هاى فرعى جدا از محتواى اصلى وبلاگ جهت متنوع کردن آن مى پردازند. بخش هایى مانند یک فتوبلاگ که همانند یک آلبوم عکس عمل مى کند، لینکدونى، تماس و آشنایى با نویسنده، لینک دوستان، جملات و سخنان قصار و...

مرور زمان ؛ تکمیل کننده تجریبات گروه

از همه این مسائل که بگذریم مهمترین فاکتور جهت تبدیل شدن یک وبلاگ معمولى به وبلاگى فعال مسئله مرور زمان است. هرچه زمان بیشتر بگذرد نویسنده داراى تجارب بیشترى مى شود و به تدریج خوانندگان او نیز افزایش پیدا مى کنند. یک وبلاگ تازه تاسیس را به هیچ وجه نمى توان وبلاگى فعال محسوب کرد. به علاوه با گذشت زمان، مطالب قبلى نیز به بایگانى وبلاگ منتقل مى شوند و زمانى که خواننده با آرشیوى پربار و مرتب روبه و مى شود بیشتر پى به اصالت وبلاگ و حرفه اى بودن نویسنده آن مى برد. بدین ترتیب، این طور به نظر مى رسد که تعداد وبلاگ هاى واقعاً فعال فارسى که داراى ویژگى هاى بالا باشند قطعاً به رقم چهارصد هزار نمى رسد و باید دانست که معیار هر کس در تشخیص فعال بودن یا نبودن یک وبلاگ چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد