بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

افزایش بازدیدکنندگان یک وبلاگ

افزایش بازدیدکنندگان یک وبلاگ 

 

افزایش بازدیدکنندگان یک وبلاگ می تواند نویسنده  آن را از کیفیت مطالب خود تا اندازه ای مطمئن و نوعی پرستیژ را در دنیای سایبر برای وی ایجاد کندوبلاگ نویس های غربی با افزایش بازدیدکنندگان خود در کنار این مسائل می توانند با سهولت آگهی جذب کنند و حتی اسپانسرهای مالی داشته باشند، چیزهایی که کمتر برای وبلاگ نویسان ایرانی میسر می شود.کمتر وبلاگ نویسی وجود دارد که روزانه دست کم یک بار ترافیک وبلاگ را چک نکند. وبلاگ نویس های تازه کار روزانه چندین بار ترافیک وبلاگ را خود چک می کنند و انتظار دارند بعد از نوشتن یک پست، شاهد افزایش بلادرنگ تعداد ویزیتورها و دیدن کامنت های تازه باشند و این موضوع برای آن ها اهمیت زیادی دارد.
سابقه وبلاگ نویسی
به موازات افزایش سابقه وبلاگ نویسی و افزایش تجربه وبلاگ نویسان، دیگر تنها اعداد و تعداد وبلاگ نویسان نیستند که وبلاگ نویس را تشویق به ادامه کار و نوشتن پست های گاه وقت گیر و انرژی خواه می کنند، بلکه این نوع تعامل خوانندگان است که مشوق آن ها می شود. وبلاگ نویسی که تعداد معینی خواننده ثابت و نه گذرا داشته باشد که با دقت پست هایش را می خوانند و به موقع ابراز نظر و پست ها و کیفیت آنها را نقد می کنند، کمتر پیش می آید از نوشتن خسته شود.
دانش رسانه ای
داشتن نوعی شم رسانه ای که بر اساس آن وبلاگ نویس بتواند سلایق، علاقمندی ها، نیازهای اطلاعاتی و دغدغه های کاربران اینترنت را حدس بزند و توانایی محتواسازی در افزایش مخاطبان یک وبلاگ تاثیر دارند
ابتکار
بی شک وبلاگی که دارای پست های ابتکاری و دست اول و تحلیل های متفاوت باشد، تفاوت بسیاری با وبلاگی خواهد داشت که مطالب تکراری و گاه اصطلاحا «کپی پیستی» دارد. یک کاربر اینترنت بعد از ساعات خسته کننده کار روزانه مایل نیست، وقت خود را صرف خواندن مطالب تکراری ای کند که چیزی بر اطلاعات و دانش او نمی افزاید و یا ماهیت سرگرم کننده ای نداشته باشد
تحصیلات
تحصیلات دانشگاهی، مطالعه آنلاین و کاغذی زیاد، توانایی های نگارشی مناسب، آشنایی فنی با اینترنت پاره ای از این عوامل هستند.
تعامل
ویژگی های تعاملی با دیگر وبلاگ ها و سایت ها و همچنین خوانندگان و فرم ارائه مطالب از دیگر عوامل جذب مخاطب یک وبلاگ هستندچندی پیش مطلبی خوانده بودم، مبنی بر اینکه یک پست اینترنتی تنها چند ثانیه برای جلب نظر خوانندگان فرصت دارد و به علاوه خوانندگان معمولا با شیوه معینی مطالب را اسکن چشمی می کنند.
آشنایی با فرم ارائه مطلب
یک وبلاگ نویس باید با فرم ارائه مطالب در وبلاگ آشنا باشد. یک پست بلند هر چند محتوای بسیار خوبی داشته باشد، اما اگر با دقت پاراگراف بندی نشده باشد، مقدمه و تیتر خوب و همچنین استفاده به جا از عکس نداشته باشد، هیچگاه به دقت و از ابتدا تا به انتها به وسیله کاربران، خوانده نمی شود و بنابراین توجهی در وبلاگستان به خود جلب نمی کند.
دشواری های تخصصی نویسی
وبلاگ نویسی که قصد نوشتن مطالب «تخصصی» دارد، به مراتب دشواری های بیشتری نسبت به وبلاگ نویسی خواهد داشت که مطالب سرگرم کننده دارد. نوشتن پست های تخصصی در هر یک از زمینه های علمی ضمن اینکه صرف وقت و انرژی بیشتری را طلب می کنند، باید همراه با ویژگی های خاصی باشد تا بتواند در وبلاگستان تاثیرگذار شوند. چنین وبلاگ نویسی بهتر است، مطالب جدی اش را در میان پست های با جذابیت ظاهری بیشتر بگنجاند و سعی کند پست هایش چند رسانه ای باشند و هیچگاه جنبه «سرگرمی سازی مسئولانه» نوشته ها را فراموش نکند. وبلاگستان و کاربران ایرانی اینترنت تشنه خواندن پست های متفاوت تخصصی هستند، اگر وبلاگ نویسی با رعایت بعضی از این نکات در هر یک از رشته ها از تاریخ و فلسفه گرفته تا پزشکی و سیاست، حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد، در درازمدت موفق خواهد بود.
وبلاگ نویس روزنامه نگار
یک وبلاگ نویس روزنامه نگار مطالب و سوژه های بسیاری برای نوشتن در ذهن دارد و به علاوه از توانایی های نگارشی خوبی هم برخوردار است. لذا دلیل موفق بودن بسیاری از وبلاگ نویس های روزنامه نگار را باید در همین مورد جستجو کرد. به عنوان نمونه اگر وبلاگ نویسی در خارج ایران زندگی کند، نوشتن در مورد رخدادهای روزمره و نوع زندگی متفاوت شهروندان آن نواحی، برای خوانندگان او می تواند جالب باشد.
در پایان
تحصیلات، نوع زندگی و جامعه ای که یک فرد در آن زندگی می کند، محتوای خام اطلاعاتی را که می تواند توسط وی بعد از پردازش ذهنی در وبلاگ قرار بگیرد، تغییر می دهد و از این نظر مسلما فاکتور موثری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد