بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره ای از نرم افزارها وسیستم ها است که خدماتی مانند جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت به صورت online ، گزارش گیری و مدیریت حساب ها را در اینترنت به عهده می گیرند. از نقطه نظر تجارت، بریدن نیروی انسانی و کم کردن هزینهی انتقال و نگهداری کالا از انبار اصلی به فروشگاههای مختلف دو عامل اصلی این موضوع هستند؛ فروشگاههای اینترنتی را کسی مراقبت نمیکند و در عین حال کالاهای فروخته شده مستقما به مشتری منتقل میشوند، این موضوع باعث میشود که کالاها هم برای مشتری ارزان تر تمام شود و هم هزینههای فروشگاه کاهش یابد، بویژه برای اجناسی که قیمت متوسط فروشآنها پایین است . همراه با این تحول انبوهی از مسایل حقوقی در زمینه ثبت اسامی و علائم و نیز حفاظت از مالکیت معنوی دامنگیر تخصیص دامنههای اینترنتی شد.Net یک محصول نرم افزاری تجاری از شرکت Microsoft می باشد

در کل این نظام، که سرعت اولین مشخه آن است، دقت و صحت و کنترل آمار و ارقام و استفاده صحیح از فرمهای استاندارد شده مربوط، بسیار اساسی است.Net , J2EE می باشند ، اولی (J2EE) توسط شرکت Sun بصورت یک استاندارد جهت پیاده سازی سیستمهای چند لایه تعریف شده که توسط شرکتهای معتبری مانند HP,Borland,Macromedia,Bea,Oracle,IBM حمایت و پیاده سازی شده است در مقابل .) اجرا می گردند به عبارت دیگر برنامه های نوشته شده با J2EE بر روی طیف وسیعی سیستمها از ابر کامپیوترهای غول پیکر تا تلفن های همراه قابل اجرا می باشند. چرا که تجارت الکترونیکی می تواند در سطح بین بنگاه های اقتصادی با مشتری، بین بنگاه های اقتصادی با هم، بین بنگاه های اقتصادی با دولت و بین دولت ها با یکدیگر باشد.

شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر،محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می پذیرد. در این مقاله تجارت الکترونیکی باتوجه به نیاز در سطوح متفاوتی مطرح شده که به شرح سرویس ها و مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران می پردازد.تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است.ما اگر بخواهیم در عرصه اقتصاد و تجارت از مزیت رقابتی بهره مند شویم و در اقتصاد بین الملل حضور یابیم و سهم مان را افزایش بدهیم، باید هزینه تمام شده تولید کالا و خدمت را کاهش بدهیم.

به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. هر یک از ابعاد سه گانه اصلی تجارت ، یعنی محصول یا خدمات مورد مبادله ، فرآیند فروش و تحول خدمات پس از فروش میتوانند از حالت فیزیکی و کاملا ملموس تا حالت الکترونیکی و نرم افزاری (یا اصطلاحاً مجازی ) تغییر نمایند . این نرم افزار بطور کامل توسط تیم طراحان وب ایران طراحی شده و قابلیت انعطاف و تغییر برای کاربردهای خاص مانند آموزش(LCMS) و یا پرتالهای سازمانی را دارا می باشد. بنابراین، اصل بنیانی ”انجام درست هر کار از مرحله شروع و تا پایان“ باید به عنوان امری تخطی ناپذیر در تمام مراحل تجارت الکترونیکی مورد توجه باشد. مجازی

اما توسعه اینترنت و کاربردهای تجاری آن ، باعث تحولی اساسی در این روند شده است ، به گونهای که در روند تکاملی تجارت الکترونیک ، میتوان میان تجارت الکترونیکی سنتی و نوع اینترنتی آن تمایز محسوسی قائل شد . تجارت الکترونیکی علاوه بر سیستم اطلاع رسانی قوی و کارکرد ، سریع و باعث از بین رفتن انحصار در تجارت و از بیـن بردن نقش دلالان وواسطه های بی مورد گردیده است 0 نقش تجارت الکترونیکی با آنکه بسیار جوان می باشد در سال 2000 درصد بالایی از تجـارت جهـانی را به خـود اختصاص داده و میلیارد ها دلار از پشـت رایانه های شخصی جا بجا گردیده است . زیرا برای تصحیح اشتباهات هم به همان اندازه سرعت رد و بدل شدن آمار و ارقام و دستورات خرید و فروش، فرصت کوتاه است. مسایل مالی، پولهای دیجیتالی از دیگرمباحثی است که در سرویس تجارت الکترونیکی نقش اساسی داشته که به آنها اشاره خواهد شد.

امروزه اکثر کمپانی ها نیروی خود را بیشتر صرف ارائه و فروش اطلاعات از طریق بازار یکپارچـــه جهانی یا اینترنت متمرکز کرده اند. اولین و مهمترین فاکتور، قیمت تمام شدهی اجناس است همین الان در اغلب موارد یا همهی موارد خرید از فروشگاههای online شرکتها ارزان تر از خرید از همان فروشگاههای توسط مراجعه به آنهاست. پرتال طراحان وب ایران آمده است تا امکان مدیریت یک سایت را در کمترین زمان و هزینه و بدون نیاز به نیروی متخصص برای شما فراهم ساخته و کلیه مرزها ( محدودیتها) ی شما در مدیریت محتوا را از پیش رو بردارد تکنولوژیهای مورد استفاده و مزایا تکنولوژیهای رایج نرم افزاری امروز . ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی.

در طراحی و پیــاده سازی نـرم افزار پرتال طراحان وب ایران از نرم افـزارها و بسـته های Free License , Free Sourceشده است تا پس از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی(WTO) و قانون کپی رایت مشکلات قانونی جهت استفاده کنندگان آن بوجود نیامده ، نرم افزار امکان ارائه در بازارهای جهانی را داشته باشد.با مطرح شدن فناوری اطلاعات در سطح جهانی و گسترش اینترنت، تجارت الکترونیکی جایگاه مهمی یافته است و در این میان ایران نیز ناگزیر به این عرصه خواهد پیوست. در حالتی که در تجارت سنتی هر سه عامل ، فیزیکی و کاملا قابل لمس هستند ، در تجارت کاملا الکترونیکی (بالاترین سطح تجارت الکترونیک ) هر سه عامل حالت الکترونیکی دارند . خدمات به مشتری -Costumer Care- امکانات ارزان و سریع برای ارایه خدمات بهتر و دقیق تر به مشتری می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.oko.ir

موفق باشید و به توانایی های خود کم بها ندهید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد