درک تفاوت بین بازاریابی و آگهی های تبلیغاتی
درک تفاوت بین بازاریابی و آگهی های تبلیغاتی  
آیا شما یک خرید کننده اینترنت هستید؟ یا به سادگی برنامه ها و موارد مورد نیاز خود را از راه تقلب به دست می آورید؟ واقعا امروزه درک معنایی درستی از کلمه بازاریابی در اینترنت نشده است. اجازه بدهید ببینیم می توانیم یک مقدار این موضوع را برای شما روشن تر بیان کنیم. در تحقیقات دانشگاهی بازاریابی در حقیقت شامل فرآیند، محصول، مکان، قیمت و تبلیغات تجاری تعریف شده است.
محصول: هیچ تجارتی بدون وجود محصول و یا خدماتی برای ارائه نمی تواند وجود داشته باشد و به طور خلاصه می توان گفت کار آفرین کسی است که به یک محصول، خدمات و یا ایده اعتقاد داشته باشد آنقدر که تمام زندگی خود را صرف توسعه آمال و آرزوهایش سرمایه گذاری در این مسئله کند. در طول تاریخ نیز هر موسسه حقوقی یا بازرگانی توسط به حقیقت پیوستن رویاهای یک کار آفرین شروع به کار کرده است. به هر حال زمان زندگی و زیست یک موسسه بازرگانی هنگامی است که آنها بتوانند بر احساساتی چون ترس طبیعی و معمول از ورشکستگی و عدم موفقیت غلبه کنند ویک کار آفرین کسی است که در درجه اول بتواند یک تعادل در ایجاد و راه اندازی یک شرکت با یک ارتباط موفقیت آمیز برقرار کند، کار آفرین کسی است که بتواند در مقابل فشارها مقاومت کند وبا دقت بسیار زیاد به حرکت خود ادامه دهد و تفاوتی دائم و خوب برای حفظ حالت ایده آل و خوب خود و شرکت داشته باشد
مکان: در یک دنیای بدون اتصال به شبکه offline مکان با محلیت تعریف می شود. مکان با اسم حوزه اینترنتی و انتخاب سرویس میزبان ضمانت وب شناخته می شود. online و یا offline بودن مکان می تواند شرکت را بدون در نظر گرفتن کیفیت و ارزش محصول تولیدی و خدماتی و یا ایده های موجود بازسازی و یا به کل تخریب کند.
قیمت: انتخاب قیمت در وهله اول پایه و اساس شرکت را تعیین می کند و معلوم می کند که آیا شرکت می خواهد یک شرکت نازل باشد و یا شرکتی با ارزش به نظر برسد. یک مثال می زنم دو شرکت Wal-mart و Staples را در نظر بگیرید (اختصارا W و S ) شرکت W یک شرکت هدایت کاهش و تنزیل در بازار بود و در عوض شرکتS یک شرکت متخصص در تهیه ملزومات اداری بود هر دو یک کار یعنی تهیه مقدار زیادی از تجهیزات اداری را عرضه می کردند اما در حقیقت می توانستیم این تجهیزات را با قیمت پایین در شرکت W پیدا کنیم.
اما یک دلال و واسطه گر ماهر براحتی می توانست مشتریان فراوانی را برای شرکت S و محصولات آنها تهیه کند. اکنون این سوال برای شما پیش می آید که آیا می خواهید یک شرکت با ارزش مانند S باشید ویا شرکت نازل از لحاظ قیمتی مانند W
تحقیقات نشان می دهد محصولات و خدماتی می توانند به هر قیمتی فروخته شوند که دسترسی عموم مردم به این محصولات بیشتر باشد. در رقابت فروش، بهترین قیمت و یا خدمات پس از انجام تحقیقات کافی و مطمئن به دست خواهند آمد.
درک مفهوم متعادل در قیمت گذاری
فرض کنیم ما در حال فروش یک محصول هستیم و فرض کنیم که می توانیم محصول خود را به قیمت 10 و 50 دلار بفروشیم و فرض کنیم اگر قیمت محصول به زیر 1 دلار ویا فراتر از 50 دلار برود فروش محصول به طرز چشمگیری کم شود. عمده درگیری ما انتخاب یک رنج قیمتی مناسب که بتوانیم محصول را بفروشیم است. تحقیقات نشان می دهند ما می توانیم 1000 مورد در هفته را با قیمت 10 دلار بفروشیم. هم چنین تحقیقات نشان دادند 500 مورد را نیز با قیمت 50 دلار در هفته می توان فروخت و همین تحقیقات تعداد 650 مورد در هفته با قیمت 45 دلار را تایید کرده است.
با این تحقیقات فرضی ما می توانیم محصولات فرضی خود را به فروش برسانیم. ما به سادگی در می یابیم فروش محصول با قیمت 45 دلار در هفته سود دهی بیشتری را در یک خط سیر کلی برای ما به همراه خواهد داشت بنابراین ما می توانیم تصمیم درستی برای فروش محصول خود بگیریم و آن هم قیمت عمومی 45 دلار است، البته این مثال بسیار ساده ای برای هدف ما بود که من سعی داشتم برای شما بیان کنم. من معتقدم این تمایل و مثالها می تواند به درک درستی از روشهای توسعه کنترل قیمت محصولات کمک کند.
آگهی تبلیغاتی: در حقیقت آگهی بازرگانی یک فرآیند اطلاع رسانی به مشتری جهت اطلاع از محصول و یا خدمات قابل ارائه به آنهاست. آگهی های بازرگانی به طور واضحی با هم تفاوت دارند و آنها برای اهداف خاصی باید تنظیم شوند.
هشدار: اگر شما یک بازاریاب و یا تبلیغات کننده روی شبکه هستید لطفا عوامل مهمی را درباره ارزش و کیفیت تبلیغات خود در نظر داشته باشید. آن عوامل چیستند؟ زمان شما. ارزش زمان شما مطمئنا هم ارزش دلارهای شما است و باید زمان در حسابهای تبلیغاتی بازرگانی محسوب شود. این را برای این گفتم که بسیاری از تبلیغ کنندگان روی شبکه این دیدگاه کسی را ندارند وخیلی راحت زمان را از دست می دهند و زمانی بالغ بر 20 ساعت را صرف فروش محصول خود در سایتهای مجانی فروش محصول می کنند.
آیا شما یک بازاریاب شرافتمند هستید یا صرفا یک تبلیغ کننده محصول، اغلب کسانی که وارد تجارت اینترنتی می شوند به آنها بازاریاب گفته می شود اما هنوز خیلی از بازاریابها مانند اکثر مردم با چسباندن تبلیغات پشت شیشه فروشگاه خود تبلیغ می کنند. یک بازاریاب واقعی هیچ گاه بدون داشتن کار با مزیت تبلیغ نمی کند آنها زمانی را برای برنامه ریزی، سنجیدن و اندازه گیری عکس العملها و باز خورد تبلیغات خود و نتایج حاصله ازآن می کنند و دلارهای زیادی را نیز صرف این اهداف می کنند. کار آفرینان واقعی با کمال دقت و ظرافت هنر بازاریابی را برای تشکیل شرکتی که در میان سایر موسسه ها نیز رواج باشد دنبال می کنند و اگر شما یک مبلغ تجاری هستید که تساوی کلی بازاریابی را نادیده می گیرید محکوم به شکست هستید.
اگر شما خود را یک بازاریاب بنامید بنابراین باید رفتار بازاریابی حرفه ای را نیز داشته باشید مطمئن شوید هر دلاری که خرج می کنید به خوبی خرج می شود مطمئن شوید هر دلاری را به دست می آورید به درستی خرج می کنید. بازاریابی خوب است که مردم نسلهای بعد به دنبال موجودیت شما می باشند و همواره از موفقیت شرکتی که سعی داشته از دیگران برتر باشد مثالهایی برای هم بزنند.