روی وب بودن یا نبودن؟

روی وب بودن یا نبودن؟ 


آیا من به یک وب سایت احتیاج دارم؟ این سوالی است که اغلب توسط صاحبان تجارت پرسیده می شود.
پاسخ این سوال معمولا بستگی به نوع محصول یا خدماتی دارد که ان شرکت ارائه می کند و همچنین انچه که شرکت قصد دارد در طی تجارت خود به دست بیاورد.
در زمینه ارائه برخی از محصولات یا خدمات ،استفاده از وب راه مناسبی است.همچنین یک وب سایت با طراحی مناسب می تواند وسیله ای جهت ارتباط با مشتریان،مشتریان اینده،عرضه کنندگان و جوامع گسترده تر باشد.
برای اکثر کسب و کار هایی که خدمات ارائه می دهند،پاسخ من این است: اری! شما حتما به یک وب سایت احتیاج دارید.
راه حل های مختلفی برای "روی شبکه بودن" ، با استفاده از همکاری ISPها ،طراحان وب و شرکت های خدمات وب( که گزینه های مختلفی را در این زمینه ارائه می دهند) وجود دارد.در عین حال،تبلیغات و موقعیت های پشتیبانی ( از طریق وب سایت یا ارتباطات الکترونیکی) که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر هستند نیز،وجود دارند.

آیا وب برای شماست ؟

با توجه به نرخ رو به رشد استفاده از اینترنت، به نظر میرسد که وب سایت شرکت ها ، علی الخصوص جهت محصولات و خدماتی که با حساسیت های مشتری همراه است، حائز اهمیت هستند.برای مثال،اتومبیل،سرمایه، تجهیزات کامپیوتری و خدمات تخصصی که در اتها خریدار، به شدت در جستجوی اطلاعات دقیق برای مقایسه(پیش از انجام خرید) می باشد،از این گروه به شمار می روند.
بر خلاف حالت قبل،برای محصولاتی که عموما با حساسیت های بالای مشتری مواجه نیستند،طراحی یک وب سایت ممکن است بهترین راه ممکن نباشد.در این حالت اطلاع رسانی و جلب مشتری از طریق تبلیغات و پشتیبانی بر روی صفحات وب و یا خبرنامه های الکترونیکی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر هستند.
اما اینترنت معمولا صاحبان تجارت را گول می زند.علت این امر ایجاد پتانسیل تجارت در ابعاد بزرگ می باشد.اهمیت این مساله برای هرکس بسته به عقاید شخصی او شکل می گیرد.اگر شما در حال تصمیم گیری بر روی ایجاد و یا گسترش وب سایت خود هستید،توصیه می شود که یا بر روی مطرح بودن در زمینه های تجاری، در منطقه محلی خود تمرکز کنید یا تغییر جهت داده و به یک سرویس دهنده در سطح جهانی یا بین المللی تبدیل شوید.
اگر تصمیم دارید که به خیل عظیم کسب و کارهایی که از وب سایت استفاده می کنند بپیوندید،باید نوع سایتی را که می خواهید استفاده کنید ، تعیین کرده و به غیر از شکل ظاهری ان ، محتوا و عملکرد ان را نیز در نظر بگیرید.

گزینه های موجود برای شما:

یک وب سایت می تواند تنها یک صفحه ( کوتاه یا طویل) ویا مانند سایت های اطلاعاتی و کتاب مانند که تصاویر محصولات اصلی وشرح ان را نیز نشان می دهند، بسیار حجیم باشد.در حالت تخصصی تر میتوان
سایت های مرتبط به تجارت الکترونیک را نام برد که به صورت online ، پرداخت های کارت اعتباری را پردازش کرده ، خرید های قبلی شما را ردیابی میکند،امکان تعامل با سایت و مشتریان دیگر را براورده می سازد و تسهیلات ورود اعضا به شبکه جهت کسب اطلاعات مورد نیازشان را فراهم میکنند.
در بسیاری از حالت ها ، هزینه های توسعه جهت وب سایت های hand-coded که دارای ساک های خرید ، پایگاه داده محصولات و قابلیت پرداخت به صورت online می باشد از حدود 8000 دلار به بالا اغاز می شود.برای سایت های بزرگتر که کد کردن پیچیده تر و قابلیت های عملکرد مخصوصی را می طلبد، باید براوردی بالاتر از این مبلغ داشت.

در عین حال، راه های کم خرج تری مانند استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت محتوا (CMS) وجود دارد.
یک CMS کار ایجاد سایت و ایجاد تغییر در ان را اسان می سازد.در این حالت هیچ دانش برنامه نویسی مخصوصی لازم نیست.واسط گرافیکی در CMS بسیار شبیه به استفاده از یک پردازشگر لغات می باشد.
در این روش شما معمولا پرداخت های خود را به صورت ماهیانه انجام می دهید .این کار مثل این است که وب سایت خود را اجاره کنید.

گزینه دیگر استفاده از طراح وب سایت مجازی"VIRTUAL" می باشد.طراح مجازی سایتی را با توجه به خواسته های شما ایجاد می کندو از طریق فکس،تلفن و ای میل با شما ارتباط برقرار می کند.در این روش اغلب هزینه های اندکی برای به روز کردن ،به صورت ماهیانه از شما دریافت می شود لذا شما هرگز نگران یادگیری مسائل تخصصی وب سایت خود نیستید.مثالی از این نوع،سایت زیر می باشد:
WWW.BIZMAGIC.COM.AU


سیستم های پرداخت online:

گزینه های مختلفی برای ایجاد قابلیت انجام تعاملات کارت اعتباری به صورت online وجود دارد که می تواند به وب سایت های با فرمت HTML قابلیت تجارت الکترونیک بدهد.مثالی از این سیستم های پرداخت اینترنتی ، سایت زیر می باشد:
www.gopay.com.au

بانک های بزرگ همانند سرویس های بین المللی، تسهیلات پرداخت به متقاضیان ارائه می دهند.مانند:
www.worldpay.com

تجاری کردن و بازاریابی برای سایت:

زمانی که وب سایت خود را راه اندازی می کنید باید مطمئن شوید که سایت شما از طریق موتورهای جستجو
( مانند گوگل) ، قابل دسترسی می باشد. این مساله بسیار حائز اهمیت است زیرا 80% از استفاده کنندگان اینترنت ، سایت ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند.


تجارت onlineموارد زیر را در بر می گیرد :

- بهینه سازی سایت به منظور دستیابی به امتیاز های بالا ( از لحاظ کیفیت) توسط موتورهای جستجو
- قرار دادن تبلیغات بر روی موتورهای جستجو
- ثبت شدن بر روی directory های موجود بر روی اینترنت مانند Yahoo
- قرار دادن تبلیغات بر روی سایت های دیگر
- انجام تبلیغات توسط خبرنامه های الکترونیکی
- ارتباطات دو جانبه با سایت های دیگر
و موارد دیگری مانند :

- برنامه های ارتباطی
- انتشار مقالات به صورت online
- مباحث اموزشی