بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

بانک مقالات

بانک مقالات تخصصی تجارت ، اقتصاد و ...

منتخبین دنیای مجازی اینترنت

 

منتخبین دنیای مجازی اینترنت  

کوچکترین روبات

کوچکترین روبات دنیا ، روبات میکروسکوپی موسیو میکروبات می باشد که توسط شرکت ژاپنی Seiko Epson در سال 1992 ساخته شده است. این روبات کوچک و حساس کمتر از یک سانتی متر قد دارد و وزنش 5/1 گرم است. در ساخت آن از 97 قطعه مجزا متعق به 2 ساعت مچی استفاده شده است. در یک رقابت بین المللی مکانیزم های میکروسکوپی ، جایزه اول به این میکرو بات تعلق گرفت.

بزرگترین موتور جستجو

گوگل با داشتن تقریبا 4/285 میلیارد صفحه این رکورد را به خود اختصاص داده است. این شرکت توسط لری پیج و سری جی برین پایه گذاری شده است و اولین دفتر کار آن گاراژی در کالیفرنیا بوده است. این گاراژ در سال 1998 و با چهار کارمند کارش را آغاز کرد.

آدرس سایت : ( کلیک کنید وجستجو کنید)

http://www.google.com

 

بزرگترین کتابفروشی آنلاین

سایت آمازون که پدربزرگ سایت های تجارت اکترونیکی نیز محسوب می شود بزرگترین کتابفروشی دنیا به شمار می رود. در سال 1994 موسس این سایت یعنی جف بزوس دریافت که اینترنت با رشد سالانه ای تقریبا برار 200 درصد در حال توسعه است. با این حساب ساده وی درهای مجازی کتابفروشی آمازون را در سال بعد به روی 13 میلیون مشتری از 160 کشور دنیا باز نمود. کاتالوگ آمازون شامل 7/4 میلیون کتاب ، سی دی ، ویدیو ... آن را به عنوان بزرگترین کتابفروشی اینترنتی مطرح می سازد.

آدرس سایت کلیک کنید و کتاب بخرید)

http://www.amazon.com

گران ترین نام اینترنتی

نام دامنه business.com در اول دسامبر 1999 به مبلغ 6/4 میلیون پوند به فروش رسید. فردی 38 ساله با نام مارک این دامنه را در سال 1996 از یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت در انگلیس با قیمت 150 هزار دلار خریده بود. در همان سال فرزند مارک در یک بخت آزمایی در تگزاس 21 میلیون دلار برنده شد. مارک علاوه بر آن که یک مغز متفکر اقتصادی است یک همسر فداکار نیز به شمار می رود . وی پس از فروختن دامنه گل های الکترونیک eflowers.com به مبلغ 25 هزار دلار و پرداخت 50 سنت به وی برای هر فروش انجام شده در این سایت از مسوولان اداره کننده این سایت قول گرفت تا پایان عمر همسرش هر ماه 12 شاخه گل رز برای وی ارسال کنند.

آدرس سایت ( کلیک کنید و کیف کنید )

http://www.business.com

بیشترین صرفه جویی انجام شده در مصرف کاغذ از طریق اینترنت

شرکت پستی Federal Express در آمریکا بیشترین صرفه جویی در مصرف کاغذ را انجام داده است. این شرکت مدعی است که از هنگام آن لاین نمودن سیستم ردیابی مرسولات خود ، سالانه 2 میلیارد برگ کاغذ صرفه جویی نموده است.

بیشترین سوالات پرسیده شده به صورت آنلاین

در روز 17 ماه مه سال 1997 از آقای Paul McCartney در یک مصاحبه اینترنتی ظرف مدت 30 دقیقه بیش از 3 میلیون سوال شد . او در این حضور اینترنتی آلبوم Flaming Pie را معرفی نمود.

آدرس سایت ( کلیک کنید و فکر کنم سایتش باشه ! )

http://www.flamingpie.com

سریع ترین رشد یک شرکت اینترنتی

سایت Napster که به اشتراک گذاری فایلهای موسیقی از طریق اینترنت می پرداخت این رکورد را به نام خود ثبت نموده است. این سایت سبب شد شان فانینگ که موسس آن است خیلی زود به جمع ثروتمندان بزرگ بپیوندد.

آدرس سایت ( کلیک کنید و فکر کنم سایتش باشه ! )

http://www.napster.com

اولین اخبار گوی مجازی

در روز 19 آوریل 2000 ، آنانوا که یک زن اخبار گوی مجازی می باشد اولین برنامه اخبار خود را از طریق سایت Ananova.com پخش نمود. آنانوا در حقیقت یک اخبارگوی رایانه ای است که طوری برنامه ریزی شده است تا شبیه یک گوینده خبر واقعی عمل نماید ، بدین ترتیب که به اخبارهایی که می گوید به نوعی واکنش احساسی نشان می دهد.

آدرس سایت ( کلیک کنید و همین ! )

http://www.ananova.com

بیشترین دامنه در اینترنت

این رکورد که در آوریل 2000 ثبت شده است متعق به کشور آمریکا می باشد. در آن تاریخ از 15719462 دامنه ثبت شده در اینترنت بیش از 11 میلیون دامنه آمریکایی بوده است.

آدرسهای سایت ها که ندارم داشتم هم نوشتن 15 میلیون 719 هزار و چهارصد دامین از من بر نمی یاد تازه به چه دردی بخوره !!! )

توضیح

اما در مورداینکه دامنه یا دامین چیه مقاله ای تحت عنوان “واقعیت .com و .org و .ir چیست و تفاوت آدرسهای اینترنتی در کجاست”  در وبلاگ آوردیم که می توانید مطالعه کنید اما به صورت خلاصه دامنه یا دامین نام آدرس اینترنتی کی سایت مانند http://www.mihanblog.com  می شه دامنه سایت سرویس دهنده وبلاگ رایگان میهن بلاگ که فن آوری اطلاعات یزد ( یزد آی تی )  هم سیروس گیرنده این سایته ....

بزرگترین ارایه دهنده پست الکترونیک

هات میل این عنوان را در اختیار دارد.در آوریل سال 2000 هات میل با بیش از 60 میلیون مشترک به عنوان دارنده این رکورد شناخته شد .

آدرس سایت ( کلیک کنید و همون که واسه مایکروسافت هست دو قلوی سایت msn ! )

http://www.hotmail.com

بزرگترین کافی نت

کافی نت شرک در نیویورک ، اولین کافی نتی بود که این شرکت در آمریکا افتتاح نمود. این کافی نت رکورد بزرگترین کافی نت را که پیش از آن در اختیار یک کافی نت دیگر این شرکت در لندن بود ، از آن خود کرد. این کافی نت در دو طبقه مجزا به تعداد زیادی از کاربران به صورت شبانه روزی سرویس می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد